طرز تهیه شوید واویشکا

طرز تهیه شوید واویشکا , دستور پخت سیر شوید

شوید واویشکا یکی از انواع غذاهای خوشمره و محبوب شمال کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوید واویشکا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
شوید خشک۱٫۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
آبغوره۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱  عدد
سیر۶ حبه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه شوید واویشکا

مرحله اول

برای تهیه شوید واویشکا خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب ریخته و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا ادویه ها به خورد مرغ بروند.

مرحله دوم

در ادامه روی ظرف را با سلفون پوشانده و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سیته مرغ مزه دار شود. پس از اتمام زمان استراحت، کاسه را از یخچال خارج می کنیم و مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم روغن مایع به خوبی داغ شود، سپس سینه مرغ را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سینه مرغ تغییر رنگ پیدا کرده و رنگ آن سفید شود. در ادامه سینه مرغ را به خوبی سرخ می کنیم تا طلایی شود.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به همراه ۱ و نیم لیوان آب و ۳ حبه سیر به تابه افزوده و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به خوبی بپزد. پس از گذشت این زمان سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه یک تابه حاوی روغن مایع روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا شوید خشک را به تابه افزوده و بلافاصله تکه های مرغ را روی شوید می چینیم، سپس بلافاصله آب مرغ را به آن می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم شوید واویشکا به مدت ۱۰ دقیقه بپزد، سپس سیر باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا سیر را درون یک تابه مناسب به همراه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه زردچوبه را به تابه حاوی سیر افزوده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود، سپس تخم مرغ را درون یک کاسه کوچک ریخته و آنرا با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از حالت لختگی خارج شده و یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا تخم مرغ را به تابه حاوی سیر افزوده و مرتب هم می زنیم تا تخم مرغ بپزد. در ادامه تابه حاوی سیر و تخم مرغ را از روی حرارت برداشته و به تابه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط کرده تا به مدت ۲ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

در ادامه آبغوره را به تابه می افزاییم و به مدت ۵ دقیقه اجازه می دهیم بجوشد، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و شوید واویشکا را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه آب نارنج، سیر و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.