طرز تهیه ته انداز مرغ

طرز تهیه ته انداز مرغ و سیب زمینی طرز تهیه ته انداز مرغ دونفره طرز تهیه ته انداز مرغ و بادمجان طرز تهیه ته انداز مرغ نی نی سایت طرز تهیه ته انداز مرغ در پلوپز طرز تهیه ته انداز مرغ مجلسی طرز تهیه ته انداز مرغ مرحله به مرحله ته انداز مرغ نواب ابراهیمی

ته انداز مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که به روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته انداز مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا کتف و بال مرغ۴۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع⅓ پیمانه
کره۱ قاشق غذاخوری
ماست½ پبمانه
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پولبیبربه مقدار کافی

طرز تهیه ته انداز مرغ

مرحله اول

برای تهیه ته انداز مرغ خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ران های مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زرد چوبه و پودر پولبیبر به کاسه افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ساعت درون یخچال استراحت کنند تا ران های مرغ مزه دار شوند. حالا برنج را شسته و به همراه ۲ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه به اندازه ای که روی برنج را آب بگیرد درون کاسه آب ریخته و به مدت ۱ الی ۲ ساعت اجازه می دهیم تا خیس بخورد. پس از گذشت یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله چهارم

زمانی که آب به نقطه جوش رسید، برنج را آبکش کرده و به همراه ۲ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بجوشد تا پخت اولیه آن انجام شود.

 

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم، زمانی که اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. حالا به سرغ درست کردن مواد ته انداز می رویم.

 

مرحله ششم

برای این منظور تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب شکسته و هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس ماست را به همراه زعفران دم کرده، روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه افزوده و خوب هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

در ادامه یک پیمانه برنج آبکش شده را به کاسه افزوده و خوب مخلوط می کنیم تا مواد کاملا به خورد برنج بروند. پس از اتمام زمان استراحت ران های مرغ را از یخچال خارج کرده، سپس یک قابلمه نچسب انتخاب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری روغن مایع و زعفران دم کرده درون قابلمه ریخته، سپس ران های مرغ را درون قابلمه می چینیم. در ادامه مخلوط برنج را روی تکه های گوشت مرغ ریخته و پخش می کنیم تا سطح برنج کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله نهم

در ادامه درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه می گذاریم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن می گذاریم. حالا اجازه می دهیم ته اندازه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد.

مرحله دهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که ته انداز مرغ دم کشید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت این غذای خوشمزه را به همراه سالاد فصل و زیتون پرورده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.