طرز تهیه کدو پلو

طرز تهیه کدو پلو با مرغ طرز تهیه کدو پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کدو پلو حلوایی طرز تهیه کدو پلو بابلی طرز تهیه کدو پلو مازندرانی طرز تهیه کدو پلو کته طرز تهیه کدو پلو با گردو طرز تهیه کدو پلو با کشمش

کدو پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو حلوایی۳۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
پیاز۵ عدد متوسط
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کدو پلو

مرحله اول

برای تهیه کدو پلو خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و به همراه ۲ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی برنج را بگیرد به کاسه آب اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

حالا گوشت گوسفندی را به صورت تکه های بسیار کوچک خرد می کنیم و به تابه می افزاییم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا سرخ و پخته شود. حالا کدو را شسته و پوست آنرا کاملا جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کدو را به صورت قطعات کوچک مکعبی خرد می کنیم، سپس  یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و به آن ۲ قاشق چایخوری نمک می افزاییم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

زمانی که آب درون قابلمه جوشید، برنج خیس خورده را همراه با کدو حلوایی به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه برنج انجام شده و همچنین کدو کمی نرم شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی سفت بود، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مخلوط برنج و کدو را درون آبکش ریخته، سپس آبکشی می کنیم.

مرحله هفتم

حالا درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم و ته دیگ دلخواهمان را درون آن فیکس می کنیم. در ادامه یک لایه از مخلوط برنج و کدو درون قابلمه می ریزیم، سپس مقداری زعفران دم کرده و پودر دارچین روی آن می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه می گذاریم. حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم کدو پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. زمانی که گوشت به خوبی سرخ شد، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها نیز سرخ شوند.

مرحله دهم

در این مرحله مقدار کمی آب به تابه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم تا گوشت کاملا بپزد. پس از اتمام پخت پلو، قابلمه را از روی حرارت برداشته و پلو را به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله یازدهم

در این مرحله کدو پلو را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و اطراف پلو از گوشت سرخ شده می ریزیم. در نهایت روی پلو را با گلبرگ های گل سرخ تزیین کرده و به همراه سالاد فصل یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.