طرز تهیه بیف استراگانف

طرز تهیه بیف استراگانف نواب ابراهیمی طرز تهیه بیف استراگانف مرغ با قارچ طرز تهیه بیف استراگانف با پاستا طرز تهیه بیف استراگانف حرفه ای طرز تهیه بیف استراگانف برای 4 نفر طرز تهیه بیف استراگانف نی نی سایت طرز تهیه بیف استراگانف رستورانی طرز تهیه بیف استراگانف تصویری

بیف استراگانف یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور روسیه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیف استراگانف در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوساله۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
آرد۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
قارچ۳۰۰ گرم
عصاره گوساله۱ عدد
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
کره۷۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر⅛ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بیف استراگانف

مرحله اول

برای تهیه بیف استراگانف خوشمزه در ابتدای کار فیله گوساله را به صورت نواری باریک برش زده و کنار می گذاریم، سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به همراه نصف کره و روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت گذاشته و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود، سپس ۱ قاشق غذاخوری از آرد را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه فیله گوساله را می‌ افزاییم.

مرحله سوم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند و کمی سرخ شود، سپس مقداری فلفل سیاه به همراه یک لیوان آب به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۱ ساعت درون تابه بجوشد تا کاملا پخته شود.

مرحله چهارم

برای درست کردن سس قارچ، خامه را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه باقی مانده کره را به همراه روغن و آرد درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود، سپس قارچ ها را شسته و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. در ادامه قارچ را به همراه پودر سیر، عصاره گوساله و مقداری فلفل سیاه و نمک به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا تفت می دهیم تا قارچ کمی نرم شود و در این فاصله شیر را درون یک کاسه کوچک ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد، سپس شیر جوشیده شده را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم سس قارچ به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا به غلظت برسد. در این فاصله پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و با دندانه های درشت رنده، رنده کرده و درون کاسه حاوی آب سرد می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا سیب زمینی خلالی را چندین مرتبه با آب سرد می شوییم تا نشاسته آنها شسته شود، سپس درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سیب زمینی خلالی را روی دستمال حوله ای پهن می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم رطوبت اضافی سیب زمینی ها کاملا از بین برود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه فیله های گاو را به تابه حاوی سس قارچ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد فیله ها برود.

مرحله دهم

در ادامه اجازه می دهیم فیله‌ ها به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون سس بمانند تا مزه دار شوند. در این فاصله درون یک قابلمه مناسب مقدار زیادی روغن مایع ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله یازدهم

حالا سیب زمینی های خلالی را درون قابلمه ریخته و به خوبی سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله بیف استراگانف را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس سس قارچ را به صورت پخش روی آن می ریزیم. در نهایت روی بیف استراگانف را با سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.