طرز تهیه کیک هویج بدون فر

طرز تهیه کیک هویج بدون فر و گردو کیک هویج بدون فر نی نی سایت طرز تهیه کیک هویج بدون فر برای 4 نفر کیک هویج بدون فر و شیر طرز تهیه کیک هویج بدون فر و همزن برقی طرز تهیه کیک هویج در قابلمه فیلم طرز تهیه کیک هویج ساده

کیک هویج بدون فر یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که برای کسانی که فر در منزل ندارند مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هویج بدون فر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک هویج بدون فر
آرد قنادی۱ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
شکر⅔ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
کشمش¼ پیمانه
هویج رنده شده½ پیمانه
دارچین۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک هویج بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج خوشمزه بدون فر ابتدا یک قابلمه مناسب (جنس روی) روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس یک سه پایه فلزی یا هر شی‌ءیی که بتوانیم قالب کیک را روی آن قرار دهیم، داخل قابلمه می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله درب قابلمه را با دم کنی روی آن قرار داده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در همین حین شکر را به همراه تخم مرغ و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا برقی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه بافت مواد حجیم شد، روغن مایع را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود، سپس هویج رنده شده را اضافه می کنیم. حتما باید آب هویج رنده شده را به طور کامل بگیریم تا کیک را خراب نکند.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر دارچین را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا بافت مواد یکدست شود. در ادامه آرد را با نمک و بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا ۱ قاشق از ترکیب آرد را به کشمش اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس ترکیب آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک یا همزن دستی به آرامی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله ششم

در آخر کشمش را اضافه کرده و در حدی که در مایه کیک پخش شود، هم می زنیم. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن چرب می کنیم، سپس مقداری آرد درون قالب می پاشیم و آنرا بر می گردانیم تا آرد اضافی بیرون بریزد.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند بار روی سطح کار می کوبیم. در ادامه درب قابلمه را بر می داریم و قالب را روی سه پایه قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت حدودا یک ساعت بپزد. پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان چک می کنیم، برای این منظور یک خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم، اگر مایه کیک به آن نچسبید یعنی کیک پخته است.

مرحله نهم

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم کیک کمی خنک شود، سپس قالب را از قابلمه خارج کرده و روی ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت کیک را به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.