طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی

طرز تهیه فیلم طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی قیمه با گوشت قلقلی نی نی سایت طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی دونفره خورش قیمه با گوشت قلقلی خانم گلاور

قیمه با گوشت قلقلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
لپه⅔ لیوان
لیمو عمانی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ تکه
نمک، فلفل قرمز و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه قیمه با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه قیمه با گوشت قلقلی خوشمزه در ابتدای کار لپه را به خوبی شسته، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله لیمو عمانی ها را درون یک کاسه جداگانه ریخته و مقداری آب داغ روی آنها می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب گرم بمانند تا کاملا خیس خورده و تلخی آنها از بین برود.

مرحله سوم

حالا یکی از پیازها را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل قرمز و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شده و چسبندگی لازم حاصل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. در ادامه پیاز را به قابلمه افزوده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در همین حین از مواد گوشتی به اندازه یک گردو جدا کرده و به صورت قلقلی شکل می دهیم. پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت های قلقلی را به قابلمه افزوده و حرارت را کمی زیاد می کنیم تا به خوبی سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت های قلقلی سرخ شدند، رب گوجه فرنگی را به قابلمه افزوده و کمی تفت می دهیم تا طعم خامی آن گرفته شود. در ادامه لپه را آبکشی کرده و به قابلمه می افزاییم، سپس به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله لیمو عمانی را به همراه چوب دارچین و آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم. زمانی که خورش جوش آمد، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم خورش به مدت ۱ ساعت روی حرارت ملایم بپزد و روغن بیندازد.

مرحله هشتم

پس از اینکه خورش جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش را درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در نهایت خورش را با سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.