طرز تهیه شوید خولی

طرز تهیه شوید خولی , دستور پخت خورش شوید خولی

شوید خولی یکی از انواع غذاهای محبوب در شمال کشورمان است که اصالت آن متعلق به شهر رشت می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوید خولی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴ تکه
سیر ۴ حبه
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
شوید خشک۴ قاشق سوپخوری
آلو بخارا۲۰ عدد
تخم مرغ۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه شوید خولی

مرحله اول

برای تهیه شوید خولی مجلسی در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و پیاز را چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، سیرها را درون قابلمه رنده کرده و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم. در ادامه تکه های مرغ را به قابلمه اضافه کرده و تمام قسمت هایشان را به صورت یکدست سرخ می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه تکه های مرغ را سرخ کردیم، آنها را قابلمه خارج می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و سه دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود. در ادامه شوید خشک را افزوده و کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود، سپس تکه های مرغ را به همراه ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم گوشت مرغ ۴۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان آلو بخارا را به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر با حرارت ملایم بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان تخم مرغ ها را درون یک کاسه می ریزیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم تا تخم مرغ ها بپزند.

مرحله هفتم

حدود ۵ دقیقه بعد خورش را به خوبی مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت تکه تکه در بیایند. در نهایت خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج ساده یا کته سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.