طرز تهیه نان چربی

کلیپ نون چربی دزفولی نان چرب با مرغ نان چرب شوشتری نون چربی خوزستان طرز تهیه نان با لپه

نان چربی یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه جنوب کشورمان است که در مراسم های مهم به عنوان یک غذای مجلسی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان چربی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ + ۱ عدد کوچک
کشمش½ لیوان
لپه۱ لیوان
پودر دارچین۲ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه نان چربی

مرحله اول

برای تهیه نان چربی مجلسی در ابتدای کار لپه را حداقل از دو ساعت قبل درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد تا نفخ آن گرفته شود. در ادامه کشمش را درون یک کاسه حاوی آب سرد می ریزیم.

مرحله دوم

پس از اینکه لپه خیس خورد آنرا آبکشی می کنیم، سپس پیاز کوچک را به صورت درشت خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و پیاز را کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس لپه را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در ادامه ۳ لیوان آب جوش اضافه کرده و درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه مقداری نمک به گوشت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ۳۰ دقیقه دیگر بپزد تا کاملا نرم شود. پس از اینکه پخت گوشت و لپه به پایان رسید، ۱لیوان از آب گوشت باقیمانده در قابلمه را صاف می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیازهای باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه لبه دار می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا کمی طلایی شود.

مرحله ششم

حالا مقداری زردچوبه اضافه کرده و یک تا دو دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم، سپس کشمش را آبکشی می کنیم و به تابه می افزاییم. توجه داشته باشید که کشمش نباید تغییر ظاهر بدهد، به همین دلیل آنرا فقط یک دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت، لپه و آب گوشت را اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز افزوده و اجازه می دهیم نصف آب درون تابه با حرارت متوسط کشیده شود. در ادامه پودر دارچین را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه غذا غلیظ شد، یک نان (ترجیحا تافتون) روی بشقاب سرو قرار می دهیم، سپس مقداری از آب گوشت درون تابه روی آن می ریزیم تا کاملا خیس شود. در ادامه غذا را روی نان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.