طرز تهیه کارامل لاته

کارامل لاته چیست طرز تهیه کارامل لاته استارباکس طرز تهیه لاته در خانه طرز تهیه کرم لاته پودر لاته کارامل

کارامل لاته یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و خنک است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد و مناسب فصل‌های گرم سال است، این نوشیدنی بی نظیر خیلی راحت و سریع آماده می‌شود و طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کارامل لاته در ادامه با سایت آموزشی درنهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
اسپرسو یا قهوه فوری۲ شات
یخ۴ قالب کوچک
سس کارامل۲ قاشق غذاخوری
شیر سرد۱ لیوان
شیر فرم گرفته۱ پیمانه

طرز تهیه کارامل لاته

مرحله اول

ابتدا در یک لیوان مناسب مقداری یخ بریزید و سپس با توجه به ذایقه و سلیقه خودتان با سس کارامل روی دیواره‌های لیوان را از داخل با سس تزئین کنید، اگر سس کارامل در دسترس نبود می‌توانید از شکلات صبحانه یا شکلات ذوب شده استفاده کنید.

مرحله دوم

بعد از آن به اندازه نصف لیوان شیر سرد را در لیوان بریزید، بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید ولی اگر شیر پرچرب در دسترس نبود، با شیر کم چرب لاته را درست کنید و سپس قهوه فوری یا اسپرسو را روی شیر بریزید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم

بعد از آن برای این‌که شیر را فوم دهید، ابتدا شیر را در یک ظرف بریزید و گرم کنید، نیاز نیست که شیر بجوشد و خیلی داغ شود فقط در اندازه‌ای که گرم شود کافیست، البته وقتی با فرنچ پرس این‌کار رو انجام می‌دهید برای این کار باید شیر گرم باشد.

مرحله چهارم

سپس برای فوم دادن شیر می‌توانید شیر گرم را در یک ظرف در دار بریزید و تکان دهید و یا این که از فوم‌گیر دستی که در مغازه‌های فروش لوازم قنادی وجود دارد استفاده کنید و شیر داغ را داخل دستگاه بریزید و شروع به فوم دادن شیر کنید.

مرحله پنجم

برای فوم دادن شیر می‌توانید از دستگاه اسپرسو استفاده کنید، در کنار دستگاه اسپرسو یک لوله‌ وجود دارد که شیر را فوم می‌دهد، در صورت استفاده از دستگاه اسپرسو شیر باید سرد باشد تا با بخار دستگاه فوم گیری صورت بگیرد و شیر را فوم دهید.

مرحله ششم

بعد از این که شیر را فوم دادید و روی لیوان‌ها ریختید، بعد از آن می‌توانید مقداری شکلات تلخ خرده شده یا پودر کاکائو روی فوم شیر بپاشد و آن را تزئین کنید و سپس لیوان را در یک ظرف مناسب قرار دهید و همراه با شکلات یا به تنهایی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.