طرز تهیه بامیه ترکیه ای

طرز تهیه بامیه ترکیه ای بامیه ترکی استانبولی طرز تهیه بامیه پیچی

بامیه ترکیه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ ترکیه‌ای است که عطر و طعمی بی نظیر دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این دسر ساده و خوش طعم و دلچسب طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بامیه ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
ایرمیک ( آرد سمولینا)۲ استکان
آرد۱ و نیم استکان
شیر۱ استکان
ماست۱ استکان
روغن مایعنصف استکان
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ پنس
آب لیموی تازهچند قطره
بکینگ پودر۱ پاکت
مواد لازم برای شربت
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
لیمو ترش۱ برش نازک

دستور پخت بامیه ترکیه ای

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن شربت، مقداری آب را در یک ظرف بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید تا قبل از این که آب شروع به جوشیدن کند شکر در آن کاملا حل شود.

مرحله دوم

بعد یک لیمو ترش تازه را که از قبل تمیز شسته‌اید برش بزنید و آب آن را بگیرید و مقداری از آن را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا عطر لیمو در مخلوط پخش شود، وقتی که آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه بجوشد.

مرحله سوم

وقتی شربت به قوام رسید و غلظت آن زیاد شد، مخلوط را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و بعد از آن مخلوط را در یخچال بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال بماند و کاملا خنک شود و قوام بیاید.

مرحله چهارم

سپس برای درست کردن خمیر، تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید و سپس ماست را روی ترکیب مواد بریزید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

نکته

تخم مرغ، شیر و ماست باید از قبل به دمای محیط رسیده باشند.

مرحله پنجم

بعد روغن مایع را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و سپس چند قطره آب لیموی تازه روی مخلوط بریزید و با هم ترکیب کنید، بعد در یک ظرف دیگر ابتدا آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس ایرمیک یا آرد سمولینا را هم به مواد آردی اضافه کنید و کمی هم نمک بریزید و کاملا با هم ترکیب کنید و سپس ترکیب آرد را کم کم و کنترل شده به مخلوط مواد اضافه کنید و به شکل دورانی و در یک جهت هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم

وقتی که خمیر تشکیل شده نرم و لطیف و یکدست شد دیگر لازم نیست آرد بیشتری روی مخلوط بریزید، سپس خمیر را داخل قیف پلاستیکی و یا پارچه ای بریزید، بعد در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود.

مرحله هشتم

سپس با کمک قیف مقداری از خمیر را داخل قابلمه فشار دهید و با قیچی برش بزنید و در روغن داغ سرخ کنید، بامیه‌ها را بچرخانید تا همه قسمت‌های آن‌ها سرخ شود، بعد آن‌ها را از روغن داغ بیرون بیاورید و بلافاصله در شربت خنک قرار دهید.

مرحله نهم

اجازه دهید تا بامیه‌ها به مدت ۳۰ ثانیه در شربت بمانند تا شربت کاملا به خورد آن‌ها برود و بعد از آن بامیه‌ها را از شربت بیرون بیاورید و تکان دهید تا شربت اضافی آن‌ها خارج شود و یا روی توری قرار دهید و بعد از چند دقیقه در ظرف بگذارید.

مرحله دهم

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان روی آن‌ها مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خلال بادام و خرده‌های مغز فندق بریزید و تزیین کنید و بعد بامیه ترکیه‌ای را در ظرف مناسب بچینید و این دسر خوش طعم را همراه با چای سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.