طرز تهیه شامی سویا، دستوری ساده برای یک شام لذیذ و راحت

طرز تهیه شامی سویا

طرز تهیه شامی سویا, فیلم طرز تهیه شامی سویا , طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی خام , طرز تهیه کتلت با سویا ساده , شامی سویا با سیب زمینی , طرز تهیه کتلت با پودر سویا , شامی با سویا بدون گوشت , طرز تهیه کتلت سویا با جعفری , کتلت با سویا خشک

اگه دنبال یه غذای خوشمزه و سالم هستید، طرز تهیه شامی سویا رو امتحان کنید. این غذا از سویا تهیه می‌شه و یه گزینه عالی برای گیاه‌خواران هم محسوب میشه. شامی سویا هم می‌تونه به عنوان یه پیش غذای سبک یا حتی به عنوان یه وعده اصلی سرو بشه. پس بیایید با هم مراحل پخت این غذای خوش طعم و آسون رو بررسی کنیم.

برای تهیه شامی سویا ابتدا سویا رو خیس می‌کنیم و سیب زمینی‌ها رو می‌پزیم. پیاز و فلفل دلمه‌ای رو تفت می‌دیم و بهشون سویا، رب گوجه و ادویه اضافه می‌کنیم. سیب زمینی‌ها رو رنده می‌کنیم و با مواد سویا شامی‌ها رو درست میکنیم. بعد از آغشته کردن به تخم‌مرغ و پودر سوخاری، شامی‌ها رو سرخ می‌کنیم و با نان، گوجه و خیارشور سرو می‌کنیم.

مواد اصلی برای ۴ نفرمقدار
سویا۱ پیمانه
سیب زمینی۴ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه‌ای۱ عدد بزرگ
سایر موادمقدار
روغن مایعبه مقدار لازم
پودر سوخاریبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه شامی سویا

مرحله ۱: آماده‌سازی سویا و سیب‌زمینی

ابتدا سویا را داخل کاسه‌ای ریخته و تا روی آن آب بریزید تا ۴۵ دقیقه خیس بخورد. در همین زمان، سیب‌زمینی‌ها را بشویید و داخل قابلمه‌ای قرار دهید، سپس آب اضافه کنید و برای پخت روی حرارت زیاد قرار دهید.

مرحله ۲: آماده‌سازی پیاز و فلفل دلمه‌ای

پیاز را پوست گرفته، بشویید و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را نیز بشویید، با رنده ریز رنده کرده و آب آن را بگیرید و کنار بگذارید.

مرحله ۳: تفت دادن پیاز و افزودن سویا

در تابه‌ای روغن بریزید و پیاز خرد شده را تا زمانی که طلایی شود تفت دهید. کمی زردچوبه اضافه کرده و سپس سویا و فلفل دلمه‌ای رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله ۴: افزودن رب و ادویه‌جات

رب گوجه فرنگی را به مواد تفت داده شده اضافه کنید و به میزان دلخواه نمک، فلفل سیاه، و زردچوبه بزنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا ادویه‌جات به خورد مواد بروند.

مرحله ۵: آماده‌سازی سیب‌زمینی‌ها

پس از پخت، سیب‌زمینی‌ها را در آبکش ریخته، آب سرد بگیرید و اجازه دهید خنک شوند. سپس پوست آن‌ها را گرفته و با رنده ریز رنده کنید.

مرحله ۶: تهیه شامی‌ها

از مقداری از سیب‌زمینی‌های رنده شده به اندازه یک دایره شکل دهید، سپس آن را تخت کنید و مقداری از مایه سویا را در وسط قرار دهید و دوباره سیب‌زمینی را جمع کنید تا مایه درون آن پنهان شود.

مرحله ۷: سرخ کردن شامی‌ها

در قابلمه‌ای کوچک و عمیق، روغن به میزانی بریزید که شامی‌ها در آن شناور باشند و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.

مرحله ۸: آماده‌سازی برای سرخ کردن

تخم‌مرغ را در کاسه‌ای شکسته و هم بزنید و پودر سوخاری را در بشقابی بریزید. شامی‌ها را ابتدا در تخم‌مرغ زده و سپس در پودر سوخاری بغلطانید.

مرحله ۹: پایان سرخ کردن

شامی‌ها را در روغن داغ قرار دهید و حرارت را کم نگه دارید تا هم مغز پخت شوند و هم خوب سرخ شوند.

مرحله ۱۰: سرو شامی‌ها

شامی‌های سرخ شده را در بشقاب چیده و با گوجه فرنگی، خیارشور تزئین کرده و همراه با نان سرو کنید. نوش جان!

آموزش انواع شامی

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.