طرز تهیه باقالی پخته بازاری

طرز تهیه باقالی پخته بازاری طرز تهیه باقالی تازه با پوست طرز تهیه باقالی تازه با سرکه طرز تهیه باقالی ذرت طرز تهیه باقالی خشک طرز تهیه باقالی پخته چیتی طرز تهیه باقالی صبحانه

باقالی پخته یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقالی پخته بازاری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
باقالی خشک۵۰۰ گرم
فلفل تند (اختیاری)۲ عدد
آببه مقدار کافی
نمک و گلپربه مقدار کافی
سماق و سرکهبه مقدار کافی

طرز تهیه باقالی پخته بازاری

مرحله اول

برای تهیه باقالی پخته خوشمزه ابتدا یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و باقالی خشک را درون آن می ریزم، سپس چند مرحله می شوییم تا آب آن زلال شود. در ادامه روی کاسه آب ولرم می ریزم و در دمای محیط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم باقالی خشک به مدت ۲۴ ساعت خیس بخورد. طی این ۲۴ ساعت چند بار آب باقالی ها را عوض می کنیم. پس از گذشت این زمان باقالی ها را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم و باقالی را درون قابلمه می ریزیم، سپس درون آن را پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد، حرارت را روی متوسط قرار داده و اجازه می دهیم باقالی به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزند. در صورتی که بخواهیم طعم باقالی تند باشد، می توانیم چند عدد فلفل تند نیز به قابلمه بیافزاییم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۲ ساعت، باقالی ها را تست می کنیم، اگر هنوز پخته نشده بود، اجازه می دهیم به مدت یک ساعت دیگر روی حرارت بماند تا به طور کامل بپزد. در صورت کم شدن آب، مجددا مقداری آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت یک ساعت دیگر اگر باقالی کاملا پخته بود، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در نهایت باقالی را همراه با آبی که درون آن پخته شده است درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه مقداری گلپر، سماق و سرکه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.