طرز تهیه آش انار

طرز تهیه آش انار شمالی طرز تهیه آش انار بادمجان طرز تهیه آش انار یزدی طرز تهیه آش انار رزا منتظمی طرز تهیه آش انار شیرازی بدون گوشت طرز تهیه آش انار ساوه طرز تهیه آش انار گیلان

آش انار یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا در فصل پاییز و زمستان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش انار در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه۱ پیمانه
سبزی آش۱ کیلو گرم
لپه½ پیمانه
پیاز۳ عدد
آب½ پیمانه
گوشت۵۰۰ گرم
رب انار ملس½ پیمانه
آب انار½ پیمانه
جو دو سر۱ قاشق غذا خوری
عصاره مرغ۳ بسته
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و نعنا خشکبه مقدار کافی

طرز تهیه آش انار

مرحله اول

برای تهیه آش انار خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس لپه را به همراه مقداری نمک درون قابلمه می ریزیم. در ادامه مقداری آب روی لپه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت لپه درون آب بماند تا به طور کامل خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس کف روی آن را با کفگیر می گیریم و لپه را کنار می گذاریم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و برنج را به همراه یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب را روی برنج می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه سبزی آش (گشنیز، جعفری، تره، اسفناج) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله چهارم

حالا سبزی آش را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم، سپس بلافاصله پیاز را درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه زردچوبه را به همراه فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

حالا وقتی بوی خامی ادویه ها به طور کامل گرفته شد، برنج خیس خورده را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس درون قابلمه اضافه می کنیم و آب را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله جو دو سر را به مخلوط برنج اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه عصاره مرغ را با یک لیوان آبجوش مخلوط می کنیم تا در آب حل شود، سپس آن را درون آش می ریزیم و اجازه می دهیم تا لپه ها بپزند.

مرحله هشتم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت درشت رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم. در ادامه پیاز رنده شده را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم.

مرححله نهم

در این مرحله وقتی پیاز سبک و شیشه ای شد، نعنا خشک را اضافه می کنیم، سپس فلفل قرمز را به همراه زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس سبزی آش را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه به تفت دادن سبزی آش ادامه می دهیم.

مرحله دهم

حالا مدام آب اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا سبزی ته نگیرد. در ادامه وقتی رنگ سبزی تغییر کرد از روی حرارت بر می داریم. در ادامه وقتی لپه به طور کامل پخت و برنج شکوفه زد مخلوط سبزی آش را به قابلمه اضافه می کنیم و هم میزنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت ۵ دقیقه آب انار را به همراه رب انار ملس به آش اضافه می کنیم، سپس آش را تست می کنیم در صورت نیاز به آن مقداری نمک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا رب انار حل شود، سپس اجازه می دهیم آش بپزد تا جا بیفتد.

مرحله دوازدهم

حالا برای درست کردن گوشت قلقلی روی آش ابتدا گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله آب اضافی پیاز را می گیریم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه نمک و زردچوبه را به همراه فلفل سیاه به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهاردهم

حالا مقداری از گوشت چرخ کرده را بر می داریم و در دست به صورت گردو گرد می کنیم. در ادامه تمام گوشت چرخ کرده را به ترتیب به این صورت گرد می کنیم، سپس روی آن را می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم درون یخچال استراحت کند.

مرحله پانزدهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان گوشت های قلقلی را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم. در ادامه گوشت های قلقلی را درون تابه قرار می دهیم و سرخ می کنیم.

مرحله شانزدهم

حالا وقتی گوشت های قلقلی کاملا سرخ شد، آن ها را به آش اضافه می کنیم. و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه دیگر نیز روی حرارت بماند. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن را به همراه نعنا می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفدهم

حالا کمی نعنا را تفت می دهیم، سپس زردچوبه را به آن اضافه می کنیم و از روی حرارت بر می داریم. در ادامه برای درست کردن پیاز داغ ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هجدهم

در نهایت مقداری روغن درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم، تفت می دهیم تا پیاز طلایی و ترد شود. در آخر آش را درون ظرف مورد نظر می ریزیم، سپس با پیاز داغ و نعنا داغ تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 آذر 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.