طرز تهیه جوجه چینی

طرز تهیه جوجه چینی با سیخ چوبی طرز تهیه جوجه چینی با دلستر طرز تهیه جوجه چینی با ماست طرز تهیه جوجه چینی با کنجد طرز تهیه جوجه چینی رزا منتظمی طرز تهیه جوجه چینی ساده طرز تهیه جوجه چینی بدون دلستر طرز تهیه جوجه چینی جوادجوادی

جوجه چینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه چینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
سینه مرغ۵۰۰ گرم
آرد شیرینی پزی۱۵۰ گرم
ماء الشعیر کلاسیک¼ پیمانه
شیر یا آب ولرم¼ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون یا روغن مایع۲ قاشق چایخوری
شکر½ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم سس تارتار
سس مایونز۱ پیمانه
پیاز کوچک۱ عدد
جعفری۳ قاشق غذاخوری
خیار شور۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آبلیموبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه چینی

مرحله اول

برای تهیه جوجه چینی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نواری برش می زنیم، سپس درون یک ظرف مناسب اضافه می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا را به سینه مرغ نواری اضافه می کنیم، سپس مقداری روغن مایع یا روغن زیتون را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون یخچال استراحت کند تا سینه مرغ مزه دار شود. در ادامه خمیر جوجه چینی را آماده می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله درون یک لیوان مناسب خمیر مایه را به همراه شکر را اضافه می کنیم و شیر یا آب ولرم را روی آن می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس روی لیوان را با نعلبکی می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله پنجم

حالا درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده اضافه می کنیم، سپس با چنگال خوب مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن مایع را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مجددا مخلوط تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه وقتی خمیر مایه به عمل آمد آن را به همراه ماءالشعیر کلاسیک به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مخلوط تخم مرغ را هم می زنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شده و هیچ گلوله ای در خمیر ایجاد نشود.

مرحله هشتم

در این مرحله روی کاسه خمیر را می پوشانیم، سپس به مدت ۱ تا ۲ ساعت در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا استراحت کرده و خمیر حباب بزند. پس از آماده شدن خمیر، آنرا با همزن دستی مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

حالا فیله های مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب آرد سفید اضافه می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که جوجه ها شناور بمانند روغن می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله ابتدا فیله مرغ را درون آرد سفید می غلطانیم تا آرد به همه قسمت های فیله برسد، سپس فیله را درون خمیر فرو می بریم و خارج می کنیم، سپس چند بار تکان می دهیم تا خمیر اضافی آن جدا شود.

مرحله یازدهم

حالا فیله مرغ را درون تابه قرار می دهیم و در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه جوجه ها سرخ شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. تمام فیله های مرغ را به همین ترتیب درست می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله سس تار تار را درست می کنیم. برای این منظور ابتدا خیار شور را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس همانند خیار شور به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا سبزی جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوی می کنیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب خیارشور، جعفری و پیاز را اضافه کرده، سپس سس مایونز را اضافه می کنیم. در ادامه مواد را با هم مخلوط می کنیم تا سس با مواد ترکیب شود، سپس نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را اضافه می کنیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت سس تار تار را مجددا خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در آخر جوجه چینی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه سس تار تار سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 آذر 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.