طرز تهیه سالاد شیرازی

طرز تهیه سالاد شیرازی مجلسی سالاد شیرازی اصلی طرز تهیه سالاد شیرازی ساده طرز تهیه سالاد شیرازی با تزیین طرز تهیه سالاد شیرازی به انگلیسی طرز تهیه سالاد با سس مایونز فیلم طرز تهیه سالاد شیرازی طرز تهیه سالاد شیرازی با سس مایونز

سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای بسیار ساده و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد شیرازی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز کوچک۱ عدد
گوجه فرنگی متوسط۲ عدد
خیار بزرگ۱ عدد
آبغورهبه مقدار کافی
پونه خشکبه مقدار کافی
جعفری و نعنا خشکبه مقدار کافی
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد شیرازی

مرحله اول

برای تهیه سالاد شیرازی مجلسی ابتدا خیار را می شوییم، سپس بسته به سلیقه می توانیم پوست آن را به طور کامل جدا کنیم یا به صورت راه راه جدا کنیم. در ادامه خیار را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه فرنگی را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون کاسه حاوی خیار خرد شده می ریزیم. دقت کنید برای زیبایی بیشتر سالاد سعی کنید اندازه گوجه فرنگی و خیار برابر باشد.

مرحله سوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و پیاز را به صورت نگینی ریز تر از گوجه فرنگی و خیار خرد می کنیم، سپس درون کاسه خیار و گوجه فرنگی می ریزیم، سپس روی سالاد مقداری نمک و فلفل سیاه می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله باید چاشنی سالاد را اضافه کنیم. برای سالاد شیرازی نسبت به ذائقه خود می توانیم از چاشنی های متنوعی استفاده کنیم. ما در این دستور از ترکیب آبغوره و سبزیجات معطر استفاده کرده ایم که اصلی ترین چاشنی این سالاد است.

مرحله پنجم

برای طعم دهی به سالاد نعنا خشک را به همراه جعفری خشک و آبغوره به سالاد اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد سالاد با آبغوره ترکیب و یکدست شوند. به جای آبغوره از آب لیمو ترش تازه هم می توانیم استفاده کنیم.

مرحله ششم

یکی دیگر از روش های طعم دهی به این سالاد استفاده از ترکیب سس مایونز و ماست است. در آخر سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس درون کاسه های مورد نظر می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.