طرز تهیه خورش هویج

طرز تهیه خورش هویج با گوشت گوسفندی طرز تهیه خورش هویج با مرغ مجلسی طرز تهیه خورش هویج تبریزی با مرغ طرز تهیه خورش هویج ساده طرز تهیه خورش هویج بدون آلو طرز تهیه خورش هویج مجلسی طرز تهیه خورش هویج با مرغ دونفره طرز تهیه خورش هویج با لپه

خورش هویج یکی از انواع خورش های محبوب در استان های آذربایجان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش هویج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفند۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
آلو بخارا۱۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقداری کافی
روغن مایعبه مقدار کافی
آبغوره یا آب لیمو ترش تازه (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش هویج

مرحله اول

برای تهیه خورشت هویج مجلسی ابتدا کار درون یک کاسه مناسب آلو بخارا را می ریزیم، سپس می شوییم و مجددا درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی آن را با آب پر می کنیم و اجازه می دهیم درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت را به صورت قطعات یکسان خرد می کنیم و درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۳ ساعت درون یک تابه جداگانه مقداری روغن می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا هویج های خلالی را تفت می دهیم تا سرخ شده و نرم شوند، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شود. در ادامه مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و مجددا تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط هویج را درون قابلمه حاوی گوشت می ریزیم و مخلوط می کنیم تا رب درون خورش باز شود و رنگ خورش تغییر کند. در ادامه آلو ها را درون خورش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر بپزد تا جا بیفتد.

مرحله هشتم

در نهایت بسته به میزان سلیقه می توانیم مقداری آبغوره یا آب لیمو ترش تازه اضافه کنیم. در آخر پس از گذشت ۳۰ دقیقه حرارت خاموش می کنیم، سپس خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.