طرز تهیه چیکن برگر

طرز تهیه چیکن برگر مک دونالد طرز تهیه چیکن برگر مرغ طرز تهیه چیکن برگر با فیله مرغ طرز تهیه چیکن برگر سوخاری عکس چیکن برگر طرز تهیه چیکن برگر در خانه چیکن فیله برگر چیکن برگر چیست

چیکن برگر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده رستورانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیکن برگر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۸۰۰ گرم
پنیر پیتزا۶ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۶ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
سس خردل۱ قاشق چایخوری
پودر سیر، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پنیر گودابه مقدار کافی
نان برگربه مقدار کافی

طرز تهیه چیکن برگر

مرحله اول

برای تهیه چیکن برگر خوشمزه و ساده ابتدای کار سینه مرغ را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز رنده شده را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه پیاز رنده شده را درون کاسه حاوی سینه مرغ چرخ شده می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر سوخاری را به همراه پنیر پیتزا، سس خردل، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه درون مخلوط مرغ چرخ کرده می ریزیم، سپس ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. توجه داشته باشید مواد برگرد را زیاد ورز ندهید.

مرحله چهارم

زیاد ورز دادن باعث می شود برگر سفت شود. حالا درون قالب برگر را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس کیسه فریزر را با مقداری روغن چرب می کنیم و مقداری از مواد برگر درون قالب می ریزیم و با پشت قاشق برگر را فشرده می کنیم تا منسجم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله برگر ها را با کیسه فریزر از قالب خارج می کنیم، سپس اطراف برگر ها را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه به همین ترتیب برگر ها را فرم می دهیم، سپس با کیسه فریزر می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم برگر ها به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کنند. پس از گذشت این زمان برگرها را از یخچال خارج می کنیم، سپس تابه گریل را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و با مقداری روغن چرب کرده و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله برگر ها را از کیسه فریزر جدا می کنیم، سپس درون تابه گریل قرار می دهیم و اجازه می دهیم هر طرف برگر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بپزد. توجه داشته باشید در صورتی که برای سرخ کردن برگر ها از تابه معمولی استفاده می کنید.

مرحله هشتم

قبل از سرخ شدن وسط برگر را با قاشق فشار دهید که هنگام سرخ شدن برگر ها پف نکنند. در ادامه وقتی یک طرف برگر گریل شد، بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر برگر نیز گریل شود. حالا یک ورقه پنیر گودا روی برگر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم برگر سرخ شده و پنیر گودا ذوب شود. در ادامه نان برگر را از وسط برش می زنیم سپس روی نان را از سس دلخواه به صورت پخش می ریزیم و با پشت قاشق سس را روی نان پخش می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت چیکن برگر ها را درون نان برگر قرار می دهیم و روی آن به دلخواه مخلفاتی مانند گوجه فرنگی، کاهو، پیاز، قارچ سرخ شده و خیار شور قرار می دهیم. در آخر این چیکن برگر خوشمزه را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.