طرز تهیه کباب کوبیده در فر

طرز تهیه کباب کوبیده در توستر نی نی سایت کباب کوبیده سیخی در فر طرز تهیه کباب کوبیده در فر گاز طرز تهیه کباب کوبیده در فر جوادجوادی کباب کوبیده در فر نی نی سایت

کباب کوبیده در فر یکی از انواع رسپی های محبوب این کباب خوشمزه است که معمولا به صورت خانگی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده در فر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی۲۵۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
دنبه۵۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده در فر

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده ساده در فر ابتدای کار گوشت گوساله و گوشت گوسفند را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب ۲ مرتبه چرخ می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله دنبه را درون چرخ گوشت می ریزیم و روی مخلوط گوشت گوساله و گوسفند چرخ می کنیم، سپس مخلوط گوشت را با دست چند دقیقه ورز می کنیم و مجددا درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله سوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و بدون این که آب پیاز را بگیریم درون مخلوط گوشت گوساله و گوسفندی می ریزیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط گوشت را با دست به مدت ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا مایه کباب چسبناک و کاملا منسجم شود. توجه داشته باشید ورز دادن زیاد مخلوط گوشت به دلیل آن است که کباب درون فر از هم باز نشود.

مرحله چهارم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل قرمز درون مایه کباب می ریزیم، سپس مجددا ورز می دهیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله پنجم

حالا درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرا می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه مقداری از مایه کباب را بر می داریم، سپس درون سینی فر به شکل کباب کوبیده فرم می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام مایه کباب را درون سینی فر قرار دادیم، آنرا درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کباب به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم، سپس زعفران را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت  هر چند دقیقه ۱ بار از مخلوط کره و زعفران با برس روی کباب ها می مالیم تا کباب ها خشک نشوند. در آخر کباب ها را از فر خارج کنید، سپس به همراه پلو زعفرانی و مخلفات دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 23 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.