طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کاهو طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای 10 نفر طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی

سالاد ماکارونی یکی زا انواع سالادهای خوشمزه و معروف ایتالیایی است که در کشورهای مختلف با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ماکارونی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خیار شور۲۰۰ گرم
هویج بزرگ۲ عدد
ماکارونی فرمی۱ بسته
فلفل دلمه ای۱ عدد
کنسرو نخود فرنگی۲۰۰ گرم
کنسرو ذرت۲۵۰ گرم
ژامبون مرغ۳۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
سس مایونز۵۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه ابتدای کار درون یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه درون آب جوش مقداری نمک، زردچوبه و روغن زیتون می ریزیم.

مرحله دوم

حالا ماکارونی فرمی را درون آب جوش می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم ماکارونی ها بیشتر از حد معمول زمان پخت شان بپزند و کاملا نرم شوند. در ادامه زمانی که ماکارونی ها کاملا پخته شدند درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله ماکارونی ها را با آب سرد آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود. در همین حین خیارشور را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا دانه های درون فلفل دلمه ای را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه کنسرو نخود فرنگی را درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. حالا ژامبون را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ژامبون را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه هویج را می شوییم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم.

مرحله ششم

حالا سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش تازه و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم. در ادامه ماکارونی فرمی را درون کاسه حاوی سس اضافه می کنیم، سپس ذرت را به همراه نخود فرنگی درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خیار شور را به همراه ژامبون، هویج و فلفل دلمه ای درون کاسه حاوی ماکارونی فرمی اضافه می کنیم، سپس به آرامی سالاد را زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هشتم

در نهایت سالاد ماکارونی را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مزه ها با هم ترکیب شوند. در آخر پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج می کنیم و پس از تزیین، سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.