طرز تهیه نان خامه ای

طرز تهیه نان خامه ای در توستر طرز تهیه نان خامه ای با پیمانه طرز تهیه نان خامه ای بدون فر طرز تهیه نان خامه ای برای 4 نفر طرز تهیه نان خامه ای برای 10 نفر طرز تهیه نان خامه ای با پودر بن سا طرز تهیه نان خامه ای کتابی طرز تهیه نان خامه ای در تابه

نان خامه ای یکی از انواع شیرینی های های بسیار محبوب و خوشمزه ایرانی است که با نام های متنوعی مثل شیرینی نارنجکی هم شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان خامه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان خامه ای
آرد۱ لیوان
آب۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق سوپخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
روغن جامد۶۰ گرم
خامه فرم گرفتهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان خامه ای

 

مرحله اول

برای تهیه نان خامه ای خوشمزه ابتدای کار آب را به همراه نمک، شکر و روغن جامد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مخلوط می کنیم تا مخلوط آب و روغن جوش بیاید.

 

مرحله دوم

حالا آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه زمانی که مخلوط آب جوش آمد، آرد را یک باره به آن اضافه می کنیم، سپس با قاشق چوبی به صورت مداوم هم می زنیم تا خمیر درون قابلمه جمع شود.

 

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس خمیر را به دیواره های قابلمه می چسبانیم تا کمی خنک شود. در ادامه زمانی که خمیر ولرم شد آن را درون یک ظرف مناسب و جادار منتقل می کنیم.

 

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل به تدریج به خمیر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم حاصل شود. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

 

مرحله پنجم

در این مرحله روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را درون قیف با ماسوره نسبتا بزرگ می ریزیم. در ادامه خمیر را به اندازه های دلخواه درون سینی پایپ می کنیم، سپس سینی را درون فر قرار می دهیم.

 

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم نان خامه ای ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه پس از گذشت این مدت زمانی که نان ها پف کردند و طلایی شدند از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

 

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که نان خامه ای ها خنک شدند، انتهای آن ها را حفره ای کوچک ایجاد می کنیم، سپس با خامه فرم گرفته قنادی پر می کنیم و با شکلات آب شده یا سس شکلات تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.