طرز تهیه گراتن گوشت

طرز تهیه گراتن گوشت و پاستا گراتن گوشت و سیب زمینی گراتن گوشت و بادمجان گراتن گوشت و قارچ

گراتن گوشت خوشمزه و ساده بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن گوشت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
گوشت گوساله۲۵۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای سبز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتونبه مقدار کافی
گوجه فرنگی۲ عدد
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی
پاپریکا و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه گراتن گوشت

مرحله اول

برای تهیه گراتن گوشت خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه یک ظرف مقاوم در برابر حرارت انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ورقه های سیب زمینی را درون ظرف می چینیم، سپس مقداری روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا و آویشن روی سیب زمینی ها می ریزیم و ماساژ می دهیم تا سیب زمینی ها مزه دار شوند.

مرحله چهارم

حالا ظرف را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم، سیب زمینی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کمی بپزند. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس قارچ را می شوییم.

مرحله ششم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل دلمه ای را درون تابه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای از بین برود.

مرحله هشتم

حالا گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه قارچ ورقه ای را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ نرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ باز کند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا و آویشن را به مواد گوشتی اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها آزاد شود. در ادامه پس از گذشت ۲۰ دقیقه سیب زمینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد گوشتی را به صورت داغ روی سیب زمینی ها می ریزیم، سپس با قاشق آن را روی سیب زمینی ها پخش می کنیم. در ادامه روی مواد گوشتی را با پنیر پیتزا می پوشانیم و درون فر قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم گراتن گوشت به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر کاملا آب شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم گراتن به مدت ۵ دقیقه گریل شود تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله سیزددهم

در نهایت پس از گذشت این زمان گراتن گوشت را از فر خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر گراتن را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.