طرز تهیه جوجه کباب مراکشی

طرز تهیه جوجه کباب مراکشی , دستور پخت جوجه کباب مراکشی

جوجه کباب مراکشی یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه کشور مراکش است که طعمی بسیار جذاب دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب مراکشی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۸۰۰ گرم
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
ادویه گرام ماسالا۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۲ عدد
خامه صبحانه۴ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای رنگی۱ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه جوجه کباب مراکشی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب مراکشی مجلسی ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر رنده شده را به همراه زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه، خامه صبحانه، آب لیمو ترش تازه، روغن زیتون و ادویه گرام ماسالا به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم، سپس با دست خوب مخلوط می کنیم تا مواد با گوشت مرغ ترکیب شوند.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا سینه مرغ کاملا مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیخ های چوبی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب خنک قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیخ ها خیس بخورند تا هنگام پخت جوجه ها نسوزند. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت مربعی یکسان با جوجه ها خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و همانند فلفل دلمه ای به صورت یکسان خرد می کنیم.  در ادامه لایه های پیاز را از هم باز می کنیم تا ورقه ورقه شود.

مرحله ششم

حالا برای سیخ کردن، ابتدای یک تکه جوجه، سپس یک تکه فلفل دلمه ای و پیاز سیخ می کنیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا سیخ های چوبی پر شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا تابه گرم شود.

مرحله هفتم

در نهایت جوجه های مراکشی را درون تابه بدون روغن قرار داده و اجازه می دهیم بپزند. در آخر جوجه ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه گوجه فرنگی و لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.