طرز تهیه کباب زردک

طرز تهیه کباب زردک برای کدام استان است طرز تهیه غذا با زردک

کباب زردک یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه شهر اصفهان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب زردک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله و گوسفندی۴۰۰ گرم
هویج یا زردک۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
آرد نخودچی۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
پیاز۱ عدد
کره۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی
سرکهبه مقدار کافی
زعفرانبه مقدار کافی
قیسی۶ تا ۸ عدد
آب⅔ لیوان

طرز تهیه کباب زردک

مرحله اول

برای تهیه کباب زردک خوشمزه ابتدای کار گوشت گوسفند و گوساله را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه زردک را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آردنخودچی را به همراه نمک و فلفل سیاه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شده و منسجم شوند. در ادامه مقداری از مایه کباب را بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا مایه کباب را همانند شامی فرم می دهیم، سپس یک تابه مناسبب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع و کره درون تابه می ریزیم. در ادامه کباب ها را درون تابه قرار می دهیم و هر دو طرف کباب را کمی سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کباب ها را از تابه خارج می کنیم، سپس سس کباب را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست پیاز از جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه پیاز را درون همان تابه که کباب را سرخ کردیم اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس کمی آب اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز کاراملی شود. در ادامه شکر را به همراه آب، زعفران و سرکه به پیاز عسلی اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کباب ها را درون سس قرار می دهیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کباب ها درون سس بمانند تا سس به خوردشان برود. در ادامه زمانی که سس به غلظت مطلوب رسید، حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت کباب زردک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس مقداری از سس کباب به صورت پخش روی کباب ها می ریزیم. در ادامه کباب زردک را به همراه نان سنگک و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.