طرز تهیه نان شکلاتی

طرز تهیه نان شکلاتی طرز تهیه نان با مغز شکلاتی طرز تهیه نان شیرمال شکلاتی طرز تهیه نان شکلاتی تابه ای طرز تهیه نان شکلاتی سه نان فیلم آموزش نان شکلاتی طرز تهیه ی نان صبحانه شکلاتی

نان شکلاتی یکی زا انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان شکلاتی
تخم مرغ۱ عدد
شیر ولرم۱ لیوان
آب ولرم½ لیوان
آرد۴ لیوان
روغن مایع½ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق مربا خوری
نوتلا یا شکلات صبحانهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه نان شکلاتی خوشمزه ابتدای کار خمیر مایه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شکر و آب ولرم درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و روی کاسه را می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه عمل بیاید.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ مرغ را به همراه شیر ولرم، روغن مایع درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه خمیر مایه را به همراه نمک و باقی مانده شکر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خوب ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه درون کاسه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون کاسه قرار می دهیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان یک قالب میان تهی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را روی سطح کار منتقل می کنیم، سپس به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم. در ادامه خمیر را به اندازه قالب با وردنه باز می کنیم، سپس وسط آن را با قالب گرد کاتر می زنیم. در ادامه خمیر را درون قالب قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیر نوتلا یا شکلات صبحانه می ریزیم. در ادامه قسمت دیگر خمیر را همانند قسمت قبلی فرم می دهیم و درون قالب قرار می دهیم، سپس با انگشت و کمی آب لایه های خمیر را روی هم فیکس می کنیم تا هنگام پخت از هم جدا نشوند.

مرحله هشتم

حالا روی قالب را مجددا می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا حجم آن تقریبا دو برابر شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله شکلات صبحانه یا نوتلا را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس به طرح دلخواه روی خمیر پایپ می کنیم. در ادامه یک کاسه آب جوش درون فر قرار می دهیم تا باعث رطوبت درون فر شود و نان خشک نشود.

مرحله دهم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نان به مدت ۲۵ دقیقه بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم از دمای نان کاسته شود، سپس از قالب خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 20 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.