طرز تهیه کلوچه عسلی

طرز تهیه کلوچه عسلی , دستور پخت کلوچه عسلی

کلوچه عسلی یکی از انواع کلوچه های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه عسلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کلوچه عسلی
شکر⅓ لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
وانیل یا زست پوست لیمو⅛ قاشق چایخوری
آرد۳ لیوان
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
قهوه ی دم کشیده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کلوچه عسلی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه عسلی خانگی ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روغن مایع و عسل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با همزن دستی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را خوب ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر چونه های ۳۰ گرمی درست می کنیم و در دست به شکل دایره فرم می دهیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر ها را با فاصله از هم روی سینی فر قرار می دهیم و با دست آن ها را فشار می دهیم تا کمی باز شوند، سپس روی خمیر ها را با چاقو به فرم دلخواه چند خط سطحی می اندازیم. حالا فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. در ادامه قهوه را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

حالا برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزند تا روی آن ها طلایی و خوش رنگ شود.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان کلوچه های عسلی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم از دمای آن ها کاسته شود. در آخر کلوچه ها را درون ظرف درب بسته در دمای محیط نگهداری می کنیم تا خشک نشوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 18 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.