طرز تهیه چیز کیک قهوه

طرز تهیه چیز کیک قهوه چیز کیک قهوه و شکلات طرز تهیه چیز کیک اسپرسو کیک یخچالی قهوه چیزکیک قهوه بدون فر چیزکیک نسکافه ای بدون فر

چیز کیک قهوه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری بین المللی است که معمولا برای مجالس و مهمانی های مهم درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک قهوه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک قهوه
بیسکویت اوریو۱ بسته
کره۱۱۰ گرم
مواد لازم لایه پنیری
شکلات تلخ۴۰۰ گرم
پودر اسپرسو۱ و نیم قاشق چایخوری
پنیر خامه ای۵۰۰ گرم
آب سرد۵ قاشق غذاخوری
شکر۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای۶۰ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
وانیل۲ قاشق چایخوری
خامه قنادی۱ پیمانه
مواد لازم گاناش قهوه و شکلات
شکلات تلخ۴۰۰ گرم
خامه پر چرب۳۰۰ گرم
کره۶۰ گرم
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک قهوه

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک قهوه خوشمزه ابتدای کار بیسکویت اوریو را خرد می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

حالا کره ذوب شده را به بیسکویت پودر شده اضافه می کنیم و مجددا میکس می کنیم تا بیسکویت به صورت پوره درآید. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله ترکیب بیسکوئیت را درون قالب می ریزیم، سپس پخش می کنیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم

حالا مواد لایه پنیری را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا شکلات تلخ را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه پودر اسپرسو را به شکلات آب شده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکلات آب شده را از روی بخار آب بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم بافت آن حالت اسفنجی پیدا کند.

مرحله ششم

حالا ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شده و کاملا شفاف شود. در ادامه پنیر خامه ای را به همراه شکر، شکر قهوه ای، پودر کاکائو، وانیل و خامه قنادی درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط خامه را با دور کند همزن برقی هم می زنیم و به تدریج سرعت همزن را بالا می بریم تا بافت مواد ترکیب و یکدست شود، سپس شکلات آب شده را به همراه ژلاتین به مواد پنیری اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا با دور تند همزن برقی مایه پنیری را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مایه پنیری را روی کراست شکلاتی می ریزیم و پخش می کنیم، سپس با قاشق روی آن را صاف می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مجددا چیز کیک را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مایه پنیری خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان گاناش قهوه و شکلات را آماده می کنیم.

مرحله دهم

برای این منظور پودر قهوه را به همراه خامه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا خامه روان شود. در ادامه کره و شکلات تلخ را خرد می کنیم، سپس به مخلوط خامه و قهوه اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله به بنماری کردن ادامه می دهیم تا شکلات و کره کاملا ذوب شده، سپس مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه چیز کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس نصف گاناش را روی کیک می ریزیم و با پشت قاشق روی سطح چیز کیک پخش می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا مجددا چیز کیک را درون یخچال قرار می دهیم تا گاناش ببندد، سپس اجازه می دهیم گاناش باقی مانده کمی سفت شود. در ادامه باقی مانده گاناش را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم، سپس چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت گاناش را به فرم دلخواه روی چیز کیک پایپ می کنیم. در ادامه چیز کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های آن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.