طرز تهیه آش ماست

طرز تهیه ی آش ماست ساده طرز تهیه آش ماست شیرازی طرز تهیه آش ماست ترکی طرز تهیه آش ماست کرمانشاهی طرز تهیه آش ماست سراب طرز تهیه آش ماست با عدس طرز تهیه آش ماست با نخود طرز تهیه آش ماست با رشته

آش ماست از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی محسوب می شود که در شهرهای مختلف کشورمان با دستورها و مواد متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماست در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ نفر
ماست۱ کیلو گرم
سبزی آش۷۰۰ گرم
برنج نیم دانه¾ پیمانه
نخود۱ پیمانه
سیر۲ حبه
پیاز۳ عدد
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار کافی
استاک مرغ۲ لیتر
عصاره مرغ۲ عدد

طرز تهیه آش ماست

مرحله اول

برای تهیه آش ماست ساده در ابتدای کار نخود را می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس نخود را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم نخود به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ نخود بهتر گرفته شود طی این مدت آب نخود را چندین مرتبه عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان نخود را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نخود را درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم نخود به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان نخود را درون آبکش می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سبزی آش (تره، جعفری، گشنیز، شوید و اسفناج) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه مخلوط سبزی آش را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله پنحم

در این مرحله پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را می شوییم، سپس زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت درون قابلمه می ریزیم. در ادامه نخود را به همراه سبزی آش درون قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب اضافی سبزی تبخیر شود.

مرحله هشتم

حالا استاک مرغ را به آش اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم آش بپزد و کاملا جا بیوفتد. در ادامه ماست را با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که آش کاملا جا افتاد عصاره مرغ را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم کمی از دمای آش کاسته شده و ولرم شود. در ادامه ماست را به آش اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت آش را هم می زنیم تا ماست درون آش حل شده و آش یکدست شود. در ادامه آش ماست را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس مقداری پیاز داغ به عنوان تزئین روی آن می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.