طرز تهیه پنکیک شکلاتی

طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای ۸ نفر فیلم طرز تهیه پنکیک شکلاتی طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون کره طرز تهیه پنکیک شکلاتی ساده طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای ۱۰ نفر طرز تهیه پنکیک شکلاتی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون همزن برقی

پنکیک شکلاتی یکی از انواع صبحانه های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که معمولا به همراه شکلات صبحانه یا نوتلا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم پنکیک شکلاتی
آرد۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
کره۴۰ گرم
شیر‌۱ پیمانه

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک شکلاتی ساده در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه کره ذوب شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی مایه پنکیک را در یک سمت به مدت ۲۰ ثانیه هم می زنیم تا آرد گلوله نشود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید مایه پنکیک را بیش از حد هم نزنید، به دلیل آن که بکینگ پودر غیر فعال می شود و پنکیک پف نمی کند. در ادامه روی کاسه حاوی مایه پنکیک را با سلفون می پوشانیم و در دمای محیط قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم مایه پنکیک به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درون تابه را به مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک ملاقه از مایه پنکیک شکلاتی درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روی پنکیک حباب های ریزی ایجاد شود، سپس پنکیک را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا پخته شود.

مرحله نهم

در نهایت به همین ترتیب پنکیک ها را درست می کنیم تا مایه پنکیک تمام شود. در ادامه پنکیک ها را درون ظرف مورد نظرمان روی هم قرار می دهیم، سپس به همراه سس شکلات و میوه های اسلایس شده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 23 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.