طرز تهیه املت سیب زمینی

طرز تهیه املت سیب زمینی رژیمی عکس املت سیب زمینی املت سیب زمینی با رب گوجه طرز تهیه املت سیب زمینی با پنیر پیتزا املت سیب زمینی نی نی سایت طرز تهیه املت سیب زمینی اسپانیایی

املت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سیب زمینی متوسط۲ عدد
روغن مایعبه مقدار کافی
پیاز۱ عدد
فلفل قرمز و زردچوبه⅛ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
گشنیز۱ قاشق غذاخوری
فلفل سبز کوچک۲ عدد
فلفل چیلی۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه املت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه املت سیب زمینی مجلسی ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی نازک خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی را با آب سرد می شوییم تا نشاسته آن از بین برود.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیب زمینی را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس فلفل قرمز، زردچوبه و نمک را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و به مدت ۸ تا ۷ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه فلفل سبز و فلفل چیلی را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط سیب زمینی را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه نمک، فلفل سبز و فلفل چیلی درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گشنیز را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله گشنیز را به مخلوط تخم اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شده و مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مخلوط سیب زمینی را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه املت سیب زمینی را درون تابه می ریزیم و کف تابه پخش می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم یک طرف املت کاملا سرخ شده، سپس آن را برمی گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه املت سیب زمینی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.