طرز تهیه میگو سوخاری

طرز تهیه میگو سوخاری مجلسی طرز تهیه میگو سوخاری با برنج طرز تهیه میگو سوخاری دونفره طرز تهیه میگو سوخاری رژیمی طرز تهیه میگو سوخاری بوشهری طرز تهیه میگو سوخاری با سس مخصوص طرز تهیه میگو سوخاری در فر

میگو سوخاری یکی از انواع غذاهای رستورانی خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو سوخاری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
آرد سوخاری۱ پیمانه
پنیر پیتزا (اختیاری)½ پیمانه
کنجد۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه⅓ پیمانه
پودر زنجبیل، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه میگو سوخاری

مرحله اول

برای تهیه میگو سوخاری رستورانی ابتدای کار میگوها را با آب سرد می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا میگوها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس سیر رنده شده را به همراه آب لیمو ترش تازه، نمک، ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده، فلفل سیاه و پودر زنجبیل به میگو اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه حاوی میگو را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند تا میگو مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا باقی مانده زعفران را به همراه نمک و فلفل سیاه به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه پنیر پیتزا یخ زده را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا خرد شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پنیر پیتزا را با پودر سوخاری مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه میگو را درون آرد سفید می غلطانیم تا میگو را پوشش بدهد، سپس میگو را خارج می کنیم و درون تخم مرغ قرار می دهیم تا به تخم مرغ آغشته شود.

مرحله ششم

حالا میگو را از تخم مرغ خارج می کنیم و درون مخلوط پودر سوخاری قرار می دهیم تا میگو را کاور کند، سپس میگو را کمی فشار می دهیم تا مواد به آن بچسبد. در ادامه به همین ترتیب میگو ها را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم میگو ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال فریزر استراحت کنند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک ظرف گود انتخاب می کنیم، سپس تا اندازه ای که میگوها درون آن شناور بمانند روغن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا ظرف را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه میگوها را از فریزر خارج می کنیم و درون روغن داغ قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم تا طلایی و برشته شوند.

مرحله نهم

در نهایت میگو ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی شان خارج شود. در آخر میگو سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.