طرز تهیه پاستا فتوچینی با مرغ

طرز تهیه فتوچینی ساده طرز تهیه فتوچینی با مرغ و سس آلفردو طرز تهیه فتوچینی بدون خامه طرز تهیه فتوچینی با پنیر پیتزا طرز تهیه پاستا فتوچینی

فتوچینی با مرغ یکی از انواع غذاهای فوری و خوشمزه ایتالیایی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا فتوچینی با مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فتوچینی۴۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
سیر۱ حبه
پنیر پیتزا۱ تا ۲ لیوان
فلفل سیاه، پودر آویشن، زردچوبه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا فتوچینی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه پاستا فتوچینی با مرغ مجلسی ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و درون قابلمه حاوی سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری زردچوبه به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. حالا حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله سوم

حالا قارچ ها را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه قارچ ها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تابه گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله قارچ را درون تابه می ریزیم، سپس آب لیمو ترش تازه و پودر آویشن به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سینه مرغ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه فلفل سیاه و نمک به قارچ اضافه می کنیم، سپس مجددا تفت می دهیم تا سینه مرغ سرخ شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه فتوچینی را درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

حالا در همین حین پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک قابلمه گود روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله سیر را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سیر را تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود، سپس شیر را به همراه خامه صبحانه به سیر اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مخلوط شیر جوش بیاید. در ادامه مخلوط فتوچینی را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله نهم

حالا فتوچینی را به همراه سینه مرغ و قارچ درون مخلوط شیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۵ دقیقه بپزند. در ادامه درب تابه را بر می داریم.

مرحله دهم

در این مرحله پنیر پیتزا را روی پاستا فتوچینی می ریزیم و اجازه می دهیم کاملا آب شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس فتوچینی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.