طرز تهیه کیک انجیر

کیک انجیر له شده طرز تهیه کیک با مربای انجیر کیک انجیر و گردو کیک با مارمالاد انجیر طرز تهیه کیک با شیره انجیر طرز تهیه پای انجیر طرز تهیه کیک انجیر سیاه طرز تهیه کیک ساده

کیک انجیر یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انجیر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک انجیر
آرد قنادی۱ و نیم پیمانه
شکر¾ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
ماست شیرین۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
انجیر۴ عدد
مغز گردو (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه کیک انجیر

مرحله اول

برای تهیه کیک انجیر مجلسی ابتدای کار تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با یک همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم کاملا روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا ماست را به همراه روغن مایع درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه پودر دارچین درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون قالب روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه انجیر را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای برش می زنیم و روی مایه کیک می چینیم. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا مغز گردو را به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم، سپس کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 اسفند 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.