طرز تهیه کیک پرتقال

طرز تهیه کیک با شربت پرتقال کیک پرتقالی مجلسی طرز تهیه کیک پرتقالی ساده طرز تهیه کیک پرتقالی سوران طرز تهیه کیک پرتقالی شکلاتی طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر طرز تهیه کیک پرتقالی با ماست طرز تهیه کیک پرتقالی با گردو

کیک پرتقال یکی از انواع کیک های میوه ای خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقال در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک پرتقال
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ و ¼ پیمانه
آب پرتقال تازه۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
کره½ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
زست پوست پرتقال۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک پرتقال

مرحله اول

برای تهیه کیک پرتقال خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تمام مواد با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا پرتقال را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. در ادامه آب پرتقال تازه را به همراه کره درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید مخلوط آب پرتقال جوش نیاید. در ادامه مخلوط آب پرتقال را به همراه زست پوست پرتقال درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا به دلیل گرم بودن آب پرتقال تخم مرغ پخته نشود.

مرحله پنجم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم , کف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر برش های کیک پرتقالی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 بهمن 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.