طرز تهیه کیک خرما

طرز تهیه کیک خرما طرز تهیه کیک خوشمزه کیک خرما و دارچین

کیک خرما یکی از انواع کیک های خوشمزه کافی شاپی محسوب می شود که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خرما در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک خرما
‌تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ و ⅕ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
پوره خرما۱ لیوان
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
آب جوش۱ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک خرما

مرحله اول

برای تهیه کیک خرما خوشمزه ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه هسته و پوست خرما را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا خرما را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس آب جوش را به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم خرما به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا نرم شود. پس از گذشت این زمان خرما را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله خرما را به صورت یکدست میکس می کنیم تا به حالت پوره در آید. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله چهارم

حالا شکر را طی ۲ تا ۳ مرحله درون تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. توجه داشته باشید بین کار کاسه را ۱ تا ۲ مرحله دور گیری کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از دور گیری مخلوط تخم مرغ را مجددا هم می زنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا پوره خرما را درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس با دور تند هزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن مواد ترکیب می کنیم. در ادامه درون یک کاسه جداگانه پودر کاکائو را به همراه جوش شیرین، نمک، آرد، بکینگ پودر و پودر دارچین اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط آرد را هم می زنیم تا ترکیب شود، سپس درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم، سپس با لیسک به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادمه یک قالب میان تهی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری ارده یا روغن جداکننده چرب می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم و مغز آن را با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون مایه کیک خرما می ریزیم و مایه را با کمک لیسک در حد مخلوط شدن به یک سمت هم می زنیم.

مرحله دهم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی درون مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزد.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم به این منظور که سیخ چوبی یا خلال دندان را درون کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم، در صورتی که چیزی به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله دوازدهم

در نهایت کیک خرما را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا خنک شود. در آخر کیک را از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف سرو قرار می دهیم و روی آن را با مقداری ارده و گل سرخ تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 دی 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.