طرز تهیه کیک زعفرانی

کیک زعفرانی و گلاب طرز تهیه کیک زعفرانی با فر طرز تهیه کیک زعفرانی با گردو طرز تهیه کیک زعفرانی تابه ای طرز تهیه کیک زعفرانی با شربت طرز تهیه کیک زعفرانی اسفنجی طرز تهیه کیک زعفرانی و کاکائویی طرز تهیه کیک زعفرانی در پلوپز

کیک زعفرانی یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با عطر و طعم خوبش شما را جادو می کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک زعفرانی
آرد۲ لیوان
شکر۱ و ¼ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شیر½ لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کیک زعفرانی ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن و بافت شان کش دار شود.

مرحله سوم

حالا شیر به دمای محیط رسیده را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر کمی گرم شود. توجه داشته باشید شیر نباید جوش بیاید یا خیلی داغ شود در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله چهارم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه گلاب درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور کند همزن برقی مخلوط می کنیم تا رنگ زعفران درون مایه تخم مرغ باز شود. در ادامه روغن مایع را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با دور کند همزن برقی در حد ترکیب شدن مواد به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله شیر ولرم را به همراه مخلوط آرد به تناوب درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دوانی به یک سو هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ در جه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و درون آن را با کره چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس چند بار قالب را محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی درون مایه کیک از بین برود.

مرحله نهم

حالا قالب را طبقه وسط فر از قبل گرم شده قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پش از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که چیزی به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، به این منظور است که کیک به طور کامل پخته است.

مرحله یازدهم

در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم در فضای آشپز خانه کاملا خنک شود. در ادامه پس از خنک شدن کیک آن را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه با خلال پسته و گل محمدی تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.