طرز تهیه کیک هل و گلاب

طرز تهیه کیک هل و گلاب با ماست طرز تهیه کیک هل و گلاب و زعفران فیلم طرز تهیه کیک هل و گلاب کیک هل و گلاب دونفره کیک هل و گلاب و دارچین کیک هل و گلاب هانی شف کیک هل و گلاب آشپزخانه کوچک من کیک هل و گلاب و گردو

کیک هل و گلاب یکی از انواع کیک های اصیل و سنتی ایرانی است که به دلیل وجود هل و زعفران عطر بسیار خوبی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هل و گلاب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک هل و گلاب
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
وانیلقاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
کره۵۰ گرم
روغن مایع½ لیوان
ماست چکیده¾ لیوان
گلاب¼ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد

طرز تهیه کیک هل و گلاب

مرحله اول

برای تهیه کیک هل و گلاب خوشمزه ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کره به دمای محیط برسد تا به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه پودر هل را اضافه می کنیم.

 مرحله سوم

در این مرحله مجددا به مدت ۵ دقیقه مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد سفید و کش دار شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را در حد مخلوط شدن با همزن برقی هم می زنیم، سپس گلاب و ماست را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم. در ادامه مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس قالب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. در ادامه قالب را بر می گردانیم تا اضافی آرد بیرون بریزد، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا قالب کیک را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم، اگر کیک پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به صورت دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.