طرز تهیه کیک دارچینی

طرز تهیه کیک دارچینی اسفنجی طرز تهیه کیک دارچینی خیس کیک دارچین و گلاب طرز تهیه کیک دارچینی با چای طرز تهیه کیک دارچینی بدون فر طرز تهیه کیک دارچینی دونفره طرز تهیه کیک دارچینی با گردو طرز تهیه کیک دارچینی با سیب

کیک دارچینی یکی از انواع کیک های خوشمزه ایرانی است که معمولا برای عصرانه یا میان وعده درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دارچینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک دارچینی
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
پودر دارچینبه مقدار کافی
ماست½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک دارچینی

مرحله اول

برای تهیه کیک دارچینی خوشمزه ابتدای کار یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر درون کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد کرم رنگ و حجیم شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به همراه ماست و دارچین به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد به خوبی ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم. در ادامه با لیسک مواد را به صورت دورانی و چرخشی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن چرب می کنیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس چند بار محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم تا حباب های آن از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان برای تست کیک یک سیخ چوبی یا خلال دندان درون کیک فرو می بریم، سپس آن را خارج می کنیم. اگر چیزی به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود یعنی کیک کاملا پخته است.

مرحله هفتم

در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در آخر این کیک خوشمزه را همراه با چای دارچینی میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.