طرز تهیه کیک عسلی

طرز تهیه کیک عسلی با گردو کیک عسلی خیس طرز تهیه کیک عسلی با کشمش طرز تهیه کیک عسلی بدون فر طرز تهیه کیک با عسل و کره طرز تهیه کیک عسلی بدون شکر طرز تهیه کیک عسلی روسی

کیک عسلی از محبوب ترین کیک های بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک عسلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک عسلی
آرد۱ و ¼ لیوان
دارچین۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
ماست¼ لیوان
شیر¼ لیوان
شکر½ لیوان
عسل½ لیوان
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم روی کیک عسلی
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
عسل۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک عسلی

مرحله اول

برای تهیه کیک عسلی خوشمزه ابتدای کار یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا ماست را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم، سپس روغن مایع و شیر را اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی در حد ترکیب شدن مواد به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله عسل را با مقدار کمی آب جوش مخلوط می کنیم تا رقیق شود، سپس درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا عسل درون مخلوط تخم مرغ حل شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و دارچین درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری کره سرد چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک عسلی را به آرامی درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد.

مرحله هشتم

حالا درون یک قابلمه مناسب خامه را به همراه عسل اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت خیلی ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا خامه و عسل روان شده، سپس با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم

دقت کنید که مخلوط خامه و عسل نباید جوش بیاید. در ادامه پوسته گردو را جدا می کنیم، سپس مغز گردو را با چاقو به صورت نگینی خرد می کنیم و درون مخلوط خامه و عسل می ریزیم و از روی حرارت بر می داریم تا کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در این مرحله پس از گذشت ۲۵ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و روی ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در نهایت مخلوط خامه و عسل را روی کیک کاملا خنک شده می ریزیم، سپس با پشت قاشق پخش می کنیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر این کیک خوشمزه را به همراه چای زعفرانی یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 دی 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.