طرز تهیه کیک نارنگی

طرز تهیه کیک نارنگی بدون فر کیک نارنگی دونفره فیلم طرز تهیه کیک نارنگی طرز تهیه سس نارنگی برای روی کیک طرز تهیه کیک نارنگی با سس نارنگی کیک نارنگی نمناک کیک نارنگی به خانه برمیگردیم کیک نارنگی تابه ای

کیک نارنگی یکی از کیک های معطر و خوشمزه فصل پاییز است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک نارنگی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
وانیلنصف قاشق چایخوری
شیر۱ لیوان
کره۱۰۰ گرم
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری بدون ادویه۲ قاشق غذاخوری
نارنگی۶ تا ۷ عدد

طرز تهیه کیک نارنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک نارنگی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون کاسه می ریزیم. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد سفید و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا کره را روی بخار غیر مستقیم کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم، سپس کره آب شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون یک کاسه جداگانه آرد را به همراه بکینگ پودر مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ ثانیه هم می زنیم. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن چرب می کنیم و کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری پودر سوخاری بدون ادویه روی کاغذ روغنی به صورت پخش می ریزیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در همین حین پوست نارنگی را جدا می کنیم.

مرحله ششم

حالا نارنگی را از وسط برش می زنیم و هسته های آن را خارج می کنیم، سپس از قسمت برش خورده کنار هم کف قالب می چینیم و مایه کیک را روی آن می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین آن خارج شود.

مرحله هفتم

در نهایت کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. در آخر کیک را از فر خارج کنید و درون ظرف مورد نظر قرار دهید، سپس با پودر قند و گل محمدی آن را تزئین کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.