طرز تهیه مربای زنجبیل

طرز تهیه مربای زنجبیل با سیب طرز تهیه مربای زنجبیل تازه با عسل طرز تهیه مربای زنجبیل با نبات طرز تهیه مربای زنجبیل یگانه محلات طرز تهیه مربای زنجبیل خانم گلاور طرز تهیه مربای زنجبیل با گردو طرز تهیه مربای زنجبیل رنده شده طرز تهیه مربای زنجبیل با پرتقال

مربای زنجبیل یکی از انواع مرباهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای زنجبیل در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای زنجبیل
زنجبیل۱ کیلو گرم
هل۶ عدد
آب½ لیتر
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای زنجبیل

مرحله اول

برای تهیه مربای زنجبیل ساده ابتدای کار پوست زنجبیل را جدا می کنیم، سپس به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس حرارت را خاموش می کنیم و پس از گذشت ۵ دقیقه آب درون قابلمه را دور می ریزیم. در ادامه این مراحل را به ترتیب ۵ مرتبه تکرار می کنیم تا تلخی زنجبیل کاملا گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس ۵ بار جوشیدن زنجبیل آب درون قابلمه را دور می ریزیم، سپس آب را به همراه شکر، هل و زعفران دم کرده به زنجبیل اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم شکر کاملا حل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم مربا زنجبیل روی حرارت جوش بزند تا قوام پیدا کند. در ادامه برای تست قوام مربا ۱ قاشق غذاخوری از شهد مربا بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس بین دو انگشت تست می کنیم.

مرحله پنجم

اگر شهد مربا بین دو انگشت کش آمد مربا به قوام مطلوب رسیده است. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس درب آن را می بندیم و اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا خنک شود. در ادامه یک ظرف درب دار انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت مربا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم و درون یخچال قرار می دهیم تا به خوبی خنک شود. در نهایت مربای زنجبیل را به همراه کره و خامه به عنوان صبحانه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.