طرز تهیه کباب بناب

طرز تهیه کباب بناب تصویری طرز تهیه کباب بناب جوادجوادی طرز تهیه کباب بناب سبزیجات فرق کباب بناب با کوبیده عکس کباب بناب بناب آذربایجان کباب بناب طرز تهیه کباب ساطوری بزرگترین کباب بناب

کباب بناب یکی از انواع کباب های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با نام کباب ساطوری هم شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب بناب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
پیاز۴ عدد
نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب بناب

مرحله اول

برای تهیه کباب بناب رستورانی ابتدای کار گوشت گوسفندی را به همراه گوشت گوساله به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم و درون چرخ گوشت قرار می دهیم، سپس درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیازها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. توجه داشته باشید پیاز باید به صورت نگینی ریز خرد شود به دلیل آن که رنده کرن پیاز باعث می شود پیاز آب بندازد و مواد کباب شل شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به همراه نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به گوشت اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روی مواد کباب را با سلفون می پوشانیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مواد کباب به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا ادویه ها به خورد گوشت بروند. در ادامه پس از گذشت این زمان مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مقداری زیادی از آن را بر می داریم و به سیخ می کشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کباب را همانند کوبیده فرم می دهیم و روی سطح کار قرار می دهیم، سپس پهن می کنیم. در ادامه زغال را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس سیخ ها را روی آن قرار می دهیم و کاملا کباب می کنیم.

مرحله ششم

سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانمی تا کباب به صورت یکدست بپزد. پس از اینکه کباب به طور کامل پخت، آن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با نارنج، پیاز جعفری و فلفل کبابی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 اسفند 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.