طرز تهیه شامی سبزی

طرز تهیه شامی سبزی طرز تهیه کتلت سبزی ترکیبات سبزی شامی شامی سبزی گیلانی مقدار سبزی شامی بابلی

شامی سبزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شمالی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی سبزی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
سبزی معطربه مقدار کافی
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
گوجه فرنگی گیلاسی۸ عدد
فلفل سبز یا قرمز۶ عدد
گلپر و سماقبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی سبزی

مرحله اول

برای تهیه شامی سبزی گیلانی ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت قرار می دهیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه سبزی معطر (گشنیز، جعفری، وارنبو، خالیواش و چوچاق) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله سبزی را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری خرد می کنیم و به همراه تخم مرغ به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، گلپر و سماق را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد شامی را با دست خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه حاوی مواد شامی را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه ها ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد شامی را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس مقداری از مواد شامی بر می داریم.

مرحله ششم

حالا مواد شامی سبزی را در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم، سپس درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه شامی را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم طرف دیگر آن هم کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در نهایت شامی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس گوجه گیلاسی را به همراه فلفل می شوییم و درون تابه قرار می دهیم و سرخ می کنیم و به عنوان دورچین کنار شامی به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.