طرز تهیه باقلوا نارگیلی

طرز تهیه باقلوا نارگیلی یزدی طرز تهیه باقلوا هندی طرز تهیه باقلوا نارگیلی بدون فر فیلم تهیه باقلوا هندی

باقلوا نارگیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم باقلوا نارگیلی
پودر نارگیل۱ پیمانه
شربت بار۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
آرد۳ تا ۳ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
جوز هندینوک قاشق مرباخوری
مواد لازم برای شربت
شکر۳ پیمانه
آب۲ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم کرده (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه¼ قاشق غذاخوری
مواد لازم رومال
تخم مرغ۱ عدد
ماست۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقلوا نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه باقلوا نارگیلی ابتدای کار شربت را آماده می کنیم برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس گلاب را به همراه زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله شربت را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکر درون آب حل شود. توجه داشته باشید شربت جوش نیاید در حد گرم شدن کفایت می کند. در ادامه مقداری آب لیمو ترش تازه به شربت اضافه می کنیم تا شکرک نزند.

مرحله سوم

در این مرحله شربت را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم شربت به طور کامل خنک شود. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله چهارم

حالا پودر نارگیل را به همراه شربت، روغن مایع، پودر هل، جوز هندی و بکینگ پودر را به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیری سنگین و یکدست حاصل شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به صورت لوزی برش می ریزیم. در ادامه برای مواد رومال تخم مرغ را به همراه ماست و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس برس را به آن آغشته می کنیم و روی خمیر باقلوا می مالیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر باقلوا را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

حالا در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم روی باقلوا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه باقلوا را از فر خارج می کنیم و شربت سرد را روی باقلوای داغ می ریزیم، سپس آنرا درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم باقلوا به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال بماند تا شربت به خورد آن برود. در ادامه پس از گذشت این زمان باقلوا را از یخچال خارج می کنیم، سپس برش های باقلوا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.