طرز تهیه باقلوا استانبولی

طرز تهیه باقلوا ترکی با خمیر خانگی طرز تهیه باقلوا ساده طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا طرز تهیه باقلوا بازاری فیلم طرز تهیه باقلوا خانگی فیلم طرز تهیه باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا طرز تهیه باقلوا باکویی طرز تهیه باقلوا استانبولی شف طیبه

باقلوا استانبولی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا استانبولی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم باقلوا استانبولی
خمیر یوفکا باقلوا۱ بسته
گردوی خرد شده۲۰۰ گرم
کره۲۵۰ گرم
مواد لازم برای شیره باقلوا
شکر۳ لیون
آب۳ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقلوا استانبولی

مرحله اول

برای تهیه باقلوا به روش استانبولی ابتدای کار برای درست کردن شیره باقلوا یک قابلمه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس شکر را به همراه آب و آبلیمو به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم جوش بیاید.

مرحله دوم

حالا وقتی شیره جوش آمد حرارت را ملایم می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا به غلظت مناسب برسد. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله سوم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم و مغز آن را درون آسیاب می ریزیم تا خرد شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری کره چرب می کنیم. در ادامه خمیر را باز می کنیم.

مرحله چهارم

حالا قالب را به صورت برعکس روی خمیر قرار می دهیم و با چاقو به اندازه قالب خمیر را برش می زنیم. در ادامه یک پارچه روی سطح کار قرار می دهیم و خمیر را درون آن می گذاریم چون زود خشک می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک لایه خمیر درون قالب قرار می دهیم، سپس مقداری کره روی آن به صورت پخش می ریزیم و مجددا یک لایه خمیر می گذاریم و کره می ریزیم. در ادامه لایه وسط را گردوی خرد شده به صورت پخش می ریزیم.

مرحله ششم

حالا تمام مراحل را به همین ترتیب انجام می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه باقلوا را به فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله باقلوا را طبقه وسط فر از قبل گرم شده قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد و برشته شود. در ادامه ۲ دقیقه آخر گریل را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود.

مرحله هشتم

در نهایت باقلوا را از فر خارج می کنیم، سپس بلافاصله شیره را روی باقلوای داغ می ریزیم و اجازه می دهیم شیره به خورد باقلوا برود. در آخر می توانیم باقلوا را با پودر مغزیجات مثل پودر پسته یا پودر گردو تزئین کرده و سرو کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.