طرز تهیه جوجه کباب ترکیه ای

طرز تهیه جوجه کباب ترکیه ای طرز تهیه جوجه کباب عثمانی

جوجه کباب ترکیه ای یکی از انواع غذاهای خاص و خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
ماست چکیده۵ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
آب لیمو ترش تازه۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۳ عدد
کره۵۰ گرم
گوجه فرنگیبه مقدار کافی
پودر زیره، نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پاپریکا½ قاشق چایخوری

طرز تهیه جوجه کباب ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب ترکیه ای ساده ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و دانه های آن را خارج می کنیم، سپس به صورت مربعی هم اندازه سینه مرغ خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا ماست را به همراه روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه، رب گوجه فرنگی، پودر زیره، نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پاپریکا درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر رنده شده را به مخلوط ماست اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه تکه های سینه مرغ را به همراه فلفل دلمه ای درون مخلوط ماست اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه حاوی مواد جوجه کباب را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند تا مزه دار شود. در ادامه سیخ های چوبی را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون آب سرد قرار می دهیم تا نسوزند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان سیخ های چوبی را از آب خارج می کنیم، سپس خشک می کنیم. در ادامه مواد جوجه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس دو تکه جوجه به سیخ می کشیم و پس از آن یک تکه فلفل دلمه ای قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا به همین ترتیب پس از دو تکه جوجه یک تکه فلفل دلمه ای به سیخ می کشیم تا مواد تمام شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره آب شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سیخ های جوجه کباب را درون تابه قرار می دهیم، سپس دو طرف آن را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه جوجه کباب های ترکیه ای را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.