طرز تهیه تانتونی مرغ

تانتونی مرغ و قارچ طرز تهیه ساندویچ مرغ ترکیه ای تانتونی مرغ ترکیه تانتونی ترکیه تانتونی تهران

تانتونی مرغ یکی از انواع غذاهای نونی و ساده کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تانتونی مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱۰۰ گرم
نان پیتا، ترتیلا یا تافتون۴ عدد
پیاز بنفش۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد
جعفریمقدار کافی
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش تازه
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پولبیبر½ قاشق چایخوری
پودر سیر و سماق½ قاشق چایخوری

طرز تهیه تانتونی مرغ

مرحله اول

برای تهیه نانتونی مرغ ترکیه ای ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری زیادی روغن درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله سینه های مرغ را درون تابه می ریزیم، سپس پودر سیر، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، سماق و پولبیبر را به گوشت مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ کاملا پخته شود.

مرحله سوم

حالا در همین حین پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله هر قسمت گوجه فرنگی را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم، سپس به پیاز اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود.

مرحله پنجم

حالا جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه جعفری را به کاسه حاوی سبزیجات اضافه می کنیم، سپس نمک، سماق و پولبیبر را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله زمانی که گوشت مرغ کاملا پخته شد، نان ترتیلا را درون تابه قرار می دهیم تا به روغن گوشت مرغ آغشته شود، سپس نان را روی سطح کار قرار می دهیم و مقداری از گوشت مرغ به صورت پخش درون نان می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری گوجه فرنگی، جعفری و پیاز خرد شده اضافه کرده و نان را مانند لقمه جمع می کنیم. در صورت تمایل می توانیم از مخلفات دیگر مانند خیار شور نیز استفاده کنیم. در نهایت تانتونی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.