طرز تهیه پیچاق قیمه

طرز تهیه پیچاق قیمه مجلسی طرز تهیه پیچاق قیمه ساده طرز تهیه پیچاق قیمه با مرغ طرز تهیه پیچاق قیمه تصویری طرز تهیه پیچاق قیمه مجلسی اردبیل طرز تهیه پیچاق قیمه دونفره طرز تهیه پیچاق قیمه مرحله به مرحله تاریخچه پیچاق قیمه

پیچاق قیمه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ارومیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیچاق قیمه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۴ عدد
پیاز۳ عدد درشت
خلال بادام۳۰ گرم
زرشک‌۳۰ گرم
شکر۱ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
گلاب۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و چوب دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه پیچاق قیمه

مرحله اول

برای تهیه پیچاق قیمه اردبیلی ابتدای کار گوشت گوسفندی را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه پوست ۲ عدد پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت خورشتی را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و چوب دارچین به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن باز شود.

مرحله چهارم

در ادامه به اندازه کافی به قابلمه حاوی گوشت آب جوش اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت تا ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا به طور کامل پخته شود.

مرحله پنجم

حالا در همین حین خلال بادام را درون گلاب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون گلاب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه پس از گذشت ۲ ساعت به گوشت مقداری نمک اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پس از گذشت ۳۰ دقیقه خورش را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه خلال بادام را درون آبکش می ریزیم، سپس به همراه زرشک و مقداری روغن درون یک تابه مجزا می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری شکر به مخلوط خلال بادام و زرشک اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم و پیاز داغ را به آن اضافه می کنیم. در ادامه مخلوط خلال بادام را به خورش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم

حالا زرده های تخم مرغ را از سفیده آن جدا می کنیم و به آرامی روی پیچاق قیمه قرار می دهیم، سپس زعفران دم کرده را به پیچاق قیمه اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد.

مرحله دهم

در نهایت زمانی که خورش پیچاق قیمه جا افتاد حرارت را خاموش می کنیم، سپس پیچاق قیمه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر پیچاق قیمه را به همراه پلو زعفرانی، ترشی و دوغ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.