طرز تهیه سس باربیکیو

طرز تهیه سس باربیکیو دودی خانگی سس باربیکیو برای چیست طرز تهیه سس باربیکیو برای همبرگر طرز تهیه سس باربیکیو برای پیتزا طرز تهیه سس دودی ترکیبات سس باربیکیو بیژن فیلم طرز تهیه سس باربیکیو طرز استفاده از سس باربیکیو

سس باربیکیو یکی از انواع سس های پرطرفدار در سراسر جهان است که معمولا با انواع غذاهای کبابی و گریل شده سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس باربیکیو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم سس باربیکیو
گوجه فرنگی۵ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز و آویشنبه مقدار کافی
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۱ حبه
عسل۲ قاشق غذاخوری
سرکه سیب½ لیوان
آب¼ لیوان
اسانس دود باربیکیو۵ تا ۱۰ قطره
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش تازه
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس باربیکیو

مرحله اول

برای تهیه سس باربیکیو خوشمزه ابتدای کار گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به همراه گوجه فرنگی درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت را ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوجه فرنگی و پیاز کاملا بپزند. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و پودر پیاز را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا رب گوجه فرنگی را به ادویه ها اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا رب گوجه فرنگی با ادویه ها ترکیب شود. در ادامه سرکه سیب را به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که گوجه فرنگی و پیاز کاملا پخته شدند حرارت را خاموش می کنیم، سپس آب اضافی آن را جدا می کنیم و با گوشتکوب برقی میکس می کنیم تا کاملا پوره و یکدست شود، سپس آویشن را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پوره گوجه فرنگی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود و جوش بیاید. در ادامه زمانی که پوره گوجه فرنگی جوش آمد روغن مایع را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم روی حرارت بماند تا آب اضافی اش تبخیر شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را مجددا با گوشتکوب برقی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا مخلوط رب گوجه فرنگی را به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه اجازه می دهیم سس جوش بیاید، سپس آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت حرارت را خاموش می کنیم، سپس عسل را به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم تا عسل درون سس حل شود. در آخراسانس باربیکیو را به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس سس را به صورت سرد سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.