طرز تهیه لوه کباب

طرز تهیه لوه کباب طرز تهیه لوه کباب مرغ طرز تهیه لوه کباب با گوشت گوسفندی لوه کباب با رب انار لوه کباب مجلسی

لوه کباب از غذاهای سنتی و خوشمزه شمال کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوه کباب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
گوشت خروس محلی۱ و نیم کیلو گرم
پیاز بزرگ۵ عدد
سیر۱ بوته
زعفران آب‌ کرده½ فنجان
آب نارنج½ فنجان
کره محلی۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه لوه کباب

مرحله اول

برای تهیه لوه کباب مازندرانی ابتدای کار گوشت خروس را به تکه های دلخواه خرد می کنیم، سپس پوست پیاز ها را جدا کرده و می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و یک لایه از گوشت خروس درون قابلمه می ریزیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی گوشت به صورت پخش می ریزیم.

مرحله سوم

حالا روی گوشت خروس را با پیاز و سیر می پوشانیم، سپس مجددا یک لایه گوشت روی پیاز می ریزیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس درب قابلمه را می بندیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم لوه کباب به مدت ۴ تا ۵ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. توجه داشته باشید نیازی نیست آب یا روغن به غذا اضافه کنیم و گوشت خروس باید با آب پیاز و چربی گوشت پخته شود.

مرحله پنجم

حالا ۳۰ دقیقه آخر پخت زعفران دم کرده را به همراه کره محلی و آب نارنج به لوه کباب اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم جوش بزند تا مزه ها ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان طعم غذا را تست می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت نمک لوه کباب را اندازه می کنیم، سپس هم می زنیم و پس از ۵ دقیقه درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر لوه کباب خوشمزه را به همراه پلو زعفرانی، لیمو ترش تازه و ترکیب پیاز و جعفری خرد شده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.