طرز تهیه گل کلم تنوری

طرز تهیه گل کلم تنوری , دستور پخت گل کلم تنوری

گل کلم تنوری یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گل کلم تنوری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم۱ عدد کوچک
نمک، فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی
پودر پیاز، پاپریکا و زیرهبه مقدار کافی
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه گل کلم تنوری

مرحله اول

برای تهیه گل کلم تنوری خوشمزه ابتدای کار گل کلم را به اندازه های دلخواه خرد می کنیم و می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شده و به طور کامل خشک شود.

مرحله دوم

حالا گل کلم را درون یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا و زیره به گل کلم اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا به خورد گل کلم بروند.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم گل کلم مزه دار شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط بماند، سپس استراحت کند تا مزه ها به خورد گل کلم بروند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس گل کلم مزه دار شده را به صورت پخش روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم گل کلم به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته و برشته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گل کلم را از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت گل کلم تنوری را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه با برگ جعفری و گشنیز تزئین می کنیم. در آخر گل کلم تنوری را به عنوان یک میان وعده رژیمی به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 3 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.